Monday, June 23, 2008

Adakah Aku Mengerti

kadang-kadang aku sering tak mengerti dengan sikap manusia..
adakah kerana ego???
kadang-kadang sikap itu membuatkan aku sering mengeluh..padahal..m engeluh itu suatu perkara yang ditegah..
kerana mengeluh itu adalah menunjukkan rasa tidak puas hati kita pada Tuhan..nauzubillah.. aku manusia biasa, yang bisa membuat kesilapan..dan kadang-kadang aku ingin menjadi yang tebaik dikalangan yang terbaik..
bukan bermaksud untuk melupakan yang kurang dari kita..maksud aku..mereka yang...kadang-kadang aku rasa diri aku terlalu kejam kerana membiarkan org menderita..
kerana ego agaknya..kadang2 aku juga sering menderita kerana ego juga agaknya.. betulkan..
kata-kata lebih tajam dari mata pedang..tajamnya macam mana agaknyakan??...
itula h yang menyebabkan manusia bermusuh sesama sendiri keran ego juga rasanya..hurm..kenapalah..manusia ini...suka agaknya..bahagia agaknya..melihat penderitaan yang dibawa dari satu sikap....iaitu EGO...
aku tak bermaksud untuk mengatakan kepada sesiapa...ia hanyalah satu luahan perasaan yang tak dapat aku tafsirkan..dan itulah yang terlahir dari hati dan sanubari aku tika ini...

No comments: